loading...
پایگاه رسمی مهدی پورقربان
پورقربان بازدید : 253 سه شنبه 21 مهر 1394 نظرات (0)
«شهریارنامه: شرح غزلیات کلیدی» نوشته مهدی پورقربان/ ارائه توسط: مهدی پورقربان(نویسنده و محقق)
ایشان در معرفی کتاب که تالیف خودشان است می گوید: عنوانی که گذاشتیم برای شهریار نامه در مقابل حافظ نامه است از طرفی اگر ما یک نام علمی برای این کتاب انتخاب کنیم در راستای شرح موضوعی واژگان اساسی و کلیدی در غزلیات استاد شهریار است. من به دنبال آن واژگانی بودم که استاد شهریار خواسته با آن­ها به موضوعی بپردازد بعد از این که فیش ها را یک جا جمع کردم خواستم که جدا کنم شرح موضوعی یک اثر کاریست با بسامد بالا، برای مثال وقتی می خواستم در مورد کریم بودن خداوند مطلبی بنویسم موقعی که تک تک بیت ها را می خواندم باید در مورد کریم بودن خدا هر بیت مورد­دار را یادداشت می کردم بعد آنها را جدا می­کردم در نهایت به ترتیب غزلیاتی که آمده بودند قرار می­دادم و برای توضیحات مورد موردنیاز از کتاب­های دیگر استفاده می­کردم. در کل با دویست و بیست موضوع مواجه شدم.
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 3
  • کل نظرات : 7
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 49
  • آی پی امروز : 27
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 8
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 8
  • بازدید ماه : 9
  • بازدید سال : 16
  • بازدید کلی : 7,939